top of page

מה אפשר לעשות?

העובדות, כפי שהן נראות, הן קודרות - כמות גזי החממה באטמוספירה רק הולכת ועולה (מקור). יותר מזה, רוב ממשלות העולם לא פועלות באופן משמעותי לצמצום פליטת גזי החממה ולא מפעילות לחץ על החברות המזהמות, ואילו הציבור הרחב אדיש במקרה הטוב ולא מודע לבעיה במקרה הרע.

אבל, יש גם כמה חדשות טובות:

  1. אנחנו יודעים מה צריך לעשות - להפסיק להשתמש בדלקים מאובנים.

  2. אנרגיות מתחדשות הופכות לזולות יותר מדי יום. למעשה, קצב העלייה כמות גזי החממה שפולטת האנושות הולך ויורד כתוצאה משימוש נרחב יותר באנרגיות מתחדשות (מקור).

  3. אנחנו לא לבד - התנועה העולמית לעצירת ההתחממות הגלובלית צוברת תאוצה ומתחזקת מיום ליום.

הסכם פריז שנתחם ב2015 הוא הסכם גלובלי שנועד ליצור מאמץ משותף של כל מדינות העולם לעצירת ההתחממות הגלובלית. למרות שבהסכם ישנן בעיות רבות, הוא מהווה צעד ראשון בדרך לשיתוף פעולה עולמי במטרה לעצור את המשבר. מדינות מסוימות, כמו גרמניה ושבדיה, כבר נוקטות בצעדים משמעותיים כדי להגיע בשנים הקרובות למצב של אפס פליטות גזי חממה.


בנוסף, ישנן פעולות שגם אתם יכולים לעשות כדי לעזור למאבק בהתחממות הגלובלית:

  1. ללמוד - אחת הבעיות הגדולות של המאבק בהתחממות הגלובלית, בעולם בכלל ובישראל בפרט, היא חוסר ידע. אפשר לקרוא על הנושא, לחקור, ולשתף את הידע שצברתם עם אחרים.

  2. לצמצם - המקורות העיקריים לפליטת גזי חממה בעולם הם תחבורה וייצור חשמל (מקור). פעולות כמו חיסכון בחשמל ונסיעה בתחבורה ציבורית יצמצמו את כמות גזי החממה הנפלטים לאטמוספירה.

  3. להפגין - בכל רחבי אירופה כיום מתנהלות הפגנות. בין אם תלמידים בבתי הספר ובין אם אזרחים ברחובות - אנשים יוצאים להפגין כדי להראות למקבלי ההחלטות ששינוי צריך לקרות ועכשיו.

bottom of page